PurePharma

lördag 12 november 2011

Morgonpromenad

Kom för en stund sen tillbaka från en riktigt härlig morgonpromenad! Det är otroligt skönt att att gå en sväng på morgnarna, även om vädret kanske är lite konstigt för årstiden. Känns faktiskt som att det är dags för lite snö som kan lysa upp verksamheten nu. Under promenaden så gick jag och funderade lite på alla de fördelar jag upplevt sen bytet till paleo. Jag kom givetvis på en hel del, men fastnade nog för en som jag skulle vilja framhålla lite mer än de andra och det är att mitt blodsocker slutat åka berg- och dalbana. Det har lett till att mitt humör nu allt som oftast är mycket bättre än innan. Jag skulle nog vilja se mig själv som en positiv och glad kille i grund och botten, men innan när mitt blodsocker sjönk till botten hela tiden så kunde jag bli ganska grinig. Något som jag insett mer och mer nu på senaste tiden. Nu för tiden orkar jag däremot vara på det positiva humör som jag vill vara. Givetvis kan man jag ju fortfarande bli irriterad någon enstaka gång, men då är det oftast något som kanske är värt att bli irriterad över, det vill säga inte så mycket.



Med ett stabilt blodsocker så slipper man också behovet av att äta varannan timme, vilket är förbannat skönt! Man slipper hela tiden tänka på att man måste äta något, och jag kan nu för tiden gå en hel dag utan mat om jag så skulle vilja. Hade jag provat det pre-paleo kan jag lova att ni inte hade velat stöta på mig, för mitt humör hade nog påverkat de flesta ganska så negativt.



Många av er läsare kan nog säkert bli rätt less på alla våra inlägg som handlar om alla positiva upplevelser vi fått av att byta kost, livsstil också för den delen. Men faktum är att vi inte överdriver ett dugg, utan det är verkligen så här vi känner. Prova du också så får du se själv. Du kommer inte bli besviken.




Move well and stay on the healthy path!
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar