PurePharma

tisdag 1 november 2011

Kött

Om du skulle fråga mig vad det bästa med paleolivsstilen är så skulle jag utan tvekan säga köttet. :)
Att få äta sig mätt på kött (till stor del) är helt fantastiskt.

I helgen när jag var upp och hälsade på mor och far fick jag med mig ca 15 kg älgkött ned. Hela frysen är nu full med dessa läckerheter och det känns otroligt skönt att veta varifrån köttet kommer.
Vi försöker också få tag på gårdar som säljer kött, för att veta att djuren haft det bra och inte är matade med massa skräp. Det roliga är att det ofta är mycket billigare att köpa direkt från gårdarna, trots att kvaliteten är ljusår bättre.
Har man en gång smakat på riktigt kött så är det väldigt svårt att återgå till vakuumförpackade slamsor från kyldisken.
Så både för naturens och min egen skull så föredrar jag att veta varifrån köttet kommer.
Nu ska jag i alla fall äta älgkött tills det står mig upp i halsen. :)

Move well and have fun!
/P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar