PurePharma

onsdag 9 november 2011

Idrottare

Som Anton tidigare skrev om så är det kul att se hur fler och fler idrottare börjar överge kolhydrathetsen.
Både jag och Anton är ju idrottsaktiva och jag har märkt mycket positiva förändringar sedan jag gick över till paleo.
Jag har ett helt annat fokus och mycket bättre ork nu än vad jag haft tidigare. Efter träningar och matcher tidigare var jag också tvungen att slänga i mig mat och proteinshakes direkt efteråt, för jag var så fruktansvärt uttömd.
Nu klarar jag utan problem att vänta nån timme innan jag äter.

Andra idrottare som presterar bra på paleo/low carb börjar ju som sagt dyka upp mer och mer nu. Jonas Colting är i mina ögon Sveriges bästa idrottare och en mer vältränad person än honom får man leta efter. Han är ju också en stor paleoförespråkare och det stora beviset att det på individnivå går att prestera på yppersta världselit i de mest konditionskrävande idrotter och ändå undvika havregrynsgröten.
Björn Ferry har ju också lyckats ta OS-guld och förbättrat sina prestationer sedan han gick över till "den goda sidan." Riktigt imponerande av Björn att våga gå sin väg i en så pass inrutad värld som skidsporten. Läs en intressant artikel om Björn här (dock på norska).

Jag har inte riktigt fått något grepp på vad Novak Djokovic egentligen äter eller inte, men det som framgår är ju att han i alla fall slutat med gluten. Resten ska jag låta vara osagt, men den som följer ATP-touren kan ju inte annat än vara imponerad av hans fantastiska säsong. Världsetta och med den fina segersviten kan man inte annat än att beundra honom. Han själv tillskriver omläggningen av kosten mycket av sina framgångar och känner sig mer vältränad än någonsin.
Kanske dags för vår halvskadade ständigt slitna (om än väldigt duktiga) Robin Söderling att också byta spår kostmässigt. :)

Move well and have fun!
/P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar