PurePharma

fredag 11 november 2011

Dagens teknik

Jag äger en iPhone, och det är jag faktiskt ganska glad över. Den lilla apparaten har faktiskt varit till en hel del hjälp i mitt byte till paleo. Det finns en hel del riktigt bra så kallade appar i kategorin, säkert en hel del mindre bra också, men nu ska vi givetvis fokusera lite på appar som är bra. Det senaste appen jag skaffade till min telefon är kanske den bästa hittills också. Den heter "Gårdsbutiker", och fungerar på så sätt att den ser vart i landet du befinner dig och ger dig sedan en lista på gårdar i närheten som säljer saker som kött, frukt, grönsaker och andra produkter. Innan jag hittade appen hade jag en hel del problem med att hitta vettiga gårdar här upp i Umeå, men efter att ha laddat ner appen så fick en hel del riktigt bra alternativ. Bland annat en gymnasieskola alldeles i närheten som säljer ekologiska ägg från frigående höns.


Så mitt tips om ni har en iPhone och äter paleo är absolut att skaffa den här applikationen. Tror den kostar sju kronor, vilket jag kan se som investering. Jag vet däremot inte om den finns till andra telefoner, som android och allt vad de nu heter. Givetvis kan man googla lite på gårdsbutiker också, men jag tycker faktiskt att det har varit rätt svårt att hitta bra hemsidor med vettig information gällande gårdsförsäljning. Ladda hem appen redan idag för att göra ditt paleoliv lite enklare! :)
Notera att jag själv inte har något att göra med appen, utan jag försöker bara ge lite cred för något som jag faktiskt tycker är riktigt bra. Har ni själv tips på appar ni använder så skriv det hemskt gärna i kommentar.


Move well and log on to iTunes, now!
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar