PurePharma

söndag 20 november 2011

Ägg och bacon kan hjälpa dig att gå ner i vikt

Fick en smärre chock igår när vi hade invägning med laget. Min gissning innan jag klev upp på vågen var att det i alla fall skulle vara tresiffrigt. När vågen var klar stod det 94 kg... Jag blev riktigt överraskad! Jag brukar inte väga mig för att jag inte brukar ha någon nytta av att veta vad jag väger direkt. Tycker det finns bättre mått på att veta att man mår bra. Men hur som helst. Senaste gången innan igår som jag vägde mig var faktiskt bara någon vecka innan jag bytte till paleo någon gång i februari/mars i år. Vågen visade då på 102 kg, eller om det var 103 kg. Kommer inte riktigt ihåg... Nu trodde jag i och för sig att jag kanske hade tappat något kilo till igår, men absolut inte 8-9 kilo. Så jag har alltså tappat så mycket vikt genom att äta massor av bra mat och tränat bra Och tro mig, jag har ätit mycket! Jag har aldrig sett paleo som en diet, utan det är en livsstil där jag alltid äter mat jag älskar tills jag är ritkigt mätt. Vad det gäller träningsdosen så har jag väl till och med dragit ner en del på träningsmängden sen jag började äta paleo, och idag fokuserar jag mer på styrketräning med tunga vikter än på konditionsträning. Det som gör det hela ännu roligare är att jag är starkare idag än innan jag började äta paleo, och dessutom så mår jag otroligt mycket bättre!


Så om jag lyckats tappa den här vikten, utan ens ha haft en enda liten tanke på att gå ner i vikt så borde det vara ganska lätt för andra som verkligen vill gå ner i vikt att lyckats med deras mål med hjälp av paleokost. Nu känner jag att 94 kg får vara något av en undre gräns på mina 200 cm och jag kanske till och med borde försöka lägga på mig ett par kilo till. Men när och hur det ska ske får min kropp bestämma. Jag ska bara fortsätta äta bra mat, träna bra och smart och njuta av livet. Så genom att äta mer fett och bättre råvaror kan man lyckas med att gå ner i vikt, samtidigt som man kan äta sig mätt och må otroligt bra! Ägg och bacon kanske då är lösningen på världens fetmaepedemi? Desstom är det väl dags att skrota systemet med kalori in-kalori ut!


Move well and don't count calories!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar