PurePharma

lördag 8 oktober 2011

Kurs

Sjukt inspirerad efter 4 dagars kursande i Holland. Riktigt givande och otroligt roligt att lyssna på kursledarna. När Gray Cook talar lyssnar man. Gammalt djungelordspråk.
Om du på något vis arbetar med träning, eller behandling kan jag varmt rekommendera både FMS och SFMA.

På kursen fanns folk från hela världen. En kille från Australien, en från Sydafrika, ett gäng Amerikaner och folk från i stort sett hela Europa. Riktigt givande att träffa så många duktiga människor också. Allt från forna olympier till framstående idrottsläkare och -terapeuter.

Något som slog mig under måltiderna var de olika "dieterna" beroende på var du kom ifrån. Käkade med ett gäng amerikaner och holländare en kväll och där fick jag en hel del skumma blickar och var tvungen att förklara mig när jag beställde maten utan pommes frites. Kvällen efter åt jag med ett svensk/norskt gäng och där var vi sex av åtta personer som käkade paleoinspirerat. Visst, gruppen var ganska homogen, men ändå. Kul att se att de skandinaviska länderna ligger i framkant. :)

Holland i övrigt måste ju vara smörgåsens stormakt. Till varje måltid fick man, jag skojar inte, en baguette var. Lunchrestaurangerna hade enorma mängder smörgåsar att välja på, så jag hade tur som hamnade på ett bra hotell.
Hotellrestaurangen ska ha all cred för den fina paleomenyn. Mängder av kött och goda sallader. Helt perfekt! :)
På flygplatser har jag dock märkt att man får ha rätt bra fantasi för att kunna komponera ihop en vettig måltid. Men det viktiga är att det faktiskt går! :)

Move well and have fun!
/P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar