PurePharma

lördag 1 oktober 2011

KRAV-morgon

Tog en härlig promenad runt söder i solskenet denna morgon.
Sprang rakt in i bondens egen marknad, där de sålde massor av egenodlade och egenproducerade varor. Riktigt roligt att gå runt bland massa människor som köpte färska grönsaker och annat roligt av bra kvalitet.
Gick sedan vidare och ramlade in på ett kaffeställe, där de rostar sina egna bönor. Bönorna köper de in direkt från odlarna, vilket gör att de har kontroll på att villkoren är schyssta för de som arbetar och att alla får rätt betalt. Att kaffet sedan var det bästa jag druckit gör ju inte saken sämre.












I en värld där billigt är bra och alla jagar extrapriser kan det vara svårt att byta tänk. Tro mig, jag är mitt i det just nu.
Att däremot välja råvaror som inte är behandlade med allsköns medel och kött där djuren haft ett bra liv plus att producenten får rätt betalt. Med det tankesättet är det lättare att ta en dyrare vara, även om jag kunde ha fått "samma" produkt för halva priset.

Move well and have fun!
/P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar