PurePharma

onsdag 5 oktober 2011

Frukost

Mina frukostvanor var faktiskt något av det första jag ändrade och det redan för något år sedan.
Innan var jag brödoman och havregrynets beskyddare, men jag märkte väl någonstans att jag varken stod mig särskilt länge på det eller att jag mådde så bra.

Idag försöker jag att variera min frukost och att egentligen äta det jag blir mätt av och tycker är gott.
Som så många andra har bacon och äggröra blivit något av en favorit även hos mig, så det är ett rätt vanligt inslag på morgonkvisten.
Smoothies drack jag även tidigare, men då gjord på vaniljyoghurt. Idag gör jag på kokosmjölk och där kan vi snacka skillnad i mättnadsgrad.
I den första smoothien jag gjorde med kokosmjölk hade jag lika mycket vätska som i en smoothie med vaniljyoghurt. Sedan den dagen märkte jag att jag gott kunde dra ned den mängden till ungefär en tredjedel och ändå bli mer mätt än på yoghurtsmoothien.


De få gånger jag har försovit mig eller bara har riktigt bråttom på morgonen så har jag stoppat i mig en näve nötter.
Under min havregryn och brödperiod hade jag aldrig trott att man kunde stå sig på lite nötter, men det funkar ju faktiskt det med.

Möjligheterna att variera känns mycket större nu än när den stora frågan var vilket bröd eller vilket pålägg man skulle köpa. Och ack så mycket godare i dagsläget också! :)

Imorgon drar jag till Holland för utbildning i Functional Movement Screen (FMS) och Selective Functional Movement Assessment (SFMA).
Ska få träffa min stora förebild Gray Cook där, så det blir spännande! Uppdaterar när jag kommer tillbaka till Sverige!
Tre dagar med hotellfrukost gör nog i alla fall att bacon och ägg kvoten stiger ordentligt den här veckan! :)

Move well and have fun!
/P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar