PurePharma

fredag 7 oktober 2011

Breakfast

Tänkte när Petter ändå var inne lite på frukostspåret att även jag skulle komma med ett frukosttips. Ägg och bacon står alltid högt i kurs, men något jag gillar är att äta rester från gårdagens middag på morgonen. Säkert kan många ha problem med att göra det, men jag gillar det och det är ett ganska smidigt sätt att få till sin frukost på.

Tror många skulle behöva kunna behöva ändra lite på sina frukostvanor och tankesätt vad det gäller sånt som klassas som just frukostmat. Varför ska vi äta annorlunda just på morgonen jämfört med senare på dagen..? Nu står ju inte jag och tillagar några avancerade grejer på morgonkvisten men ligger det en tallrik med kött och grönsaker i kylskåpet så kan jag väl lika gärna äta det till frukost som till lunch. Sen får man kanske tänka efter lite ibland så att man inte slukar det som man planerat att äta på lunchen. Då kan man hamna i en tråkig situation, eller i ofrivillig periodisk fasta kanske om man ska se det positivt.

Move well and then move more!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar