PurePharma

onsdag 21 september 2011

Yoga

Har nu kört yoga några gånger och tänkte att en recension vore på sin plats.
Yoga står egentligen för allt jag tror på, då det kombinerar rörelse och andning i positioner som ständigt kräver rörlighet, stabilitet, styrka och koordination.
Det är också en form av rörelse som verkligen exponerar mina svaga sidor och gör det möjligt att förbättra mitt rörelsemönster. Visst är det frustrerande att märka saker man inte klarar, men ack vad roligt det kommer bli den dagen jag faktiskt klarar den rörelsen. Jag är inte starkare än mina svagaste länkar.
Som sjukgymnast är det också roligt att se att yogan och det österländska synsättet egentligen strävar efter exakt samma sak som det västerländska synsättet - nämligen en stark och harmonisk människa. Vi har bara olika sätt att säga det på och lite olika vägar att nå dit.
Yoga är i alla fall något jag kommer fortsätta köra, först och främst för att jag tycker att det är skitkul, men jag kan väl inte sticka under stol med att jag faktiskt behöver det heller... :)

Move well and have fun!
/P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar