PurePharma

onsdag 14 september 2011

With dessert

Uttrycket "with dessert" för mig är en sammanfattning av vad vi skulle kunna kalla "livets goda." Eftersom paleo för mig inte alls är en diet utan mer ett sätt att leva, så innebär det också att jag vill kunna njuta av goda och roliga saker. Det innebär att jag utan att känna skam och skuld kommer att äta efterrätter och äta mat som jag blir bjuden på.
Sen måste jag säga att jag hittills har "fuskat" mindre än vad jag trodde att jag skulle göra. Det sötsug jag en gång hade är för tillfället som bortblåst, så därför har det blivit mindre efterrätt än tidigare också.
Ett annat problemområde som jag målade upp innan var restaurangbesök. Jag vill unna mig att gå ut och äta då och då och kommer då att äta det som ser gott ut på menyn. Ställde mig väldigt tveksam till att hitta restauranger med "paleomenyer", men har hittills blivit mycket positivt överraskad till vad man faktiskt kan hitta.
Måste få tipsa om två underbara restauranger som har bjudit på fantastiska rätter som dessutom är nästan helt paleo. Båda dessa ligger på söder i Stockholm och om ni har vägarna förbi tycker jag att ni ska titta in.
Gildas rum har en grym sallad, med mycket räkor och annat gott. Riktigt matig! För att få den helt paleo så kan det ju vara bra att be att få utan bröd och bulgur. :)
Halkade också in på Nya Gatan Patagonia för någon vecka sedan och åt deras grilltallrik. Den kan bara beskrivas som en orgie i kött. Blir du inte mätt på det, så tror jag att du har problem... :)

Så, även restaurangproblemet har blivit ett mindre problem än vad jag trodde.
Hela övergången har flutit på väldigt bra hittills och om det fortsätter så här friktionsfritt så tror jag inte att det blir några större problem att bibehålla alla positiva vanor. Varför inte prova du med? Problemen är oftast som störst innan man har provat. :)

Ska försöka fortsätta tipsa om nya restauranger när jag dyker på dem. Kommentera gärna om du har några tips på andra roliga matställen.

Move well and have fun!
/P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar