PurePharma

torsdag 22 september 2011

Too good to be true

Har alltid gått efter devisen att om något låter för bra för att vara sant, så är det stor sannolikhet att det inte heller är sant.
Trots det rabblar jag själv på som ett tv-shop inslag om hur bra jag mår och hur positivt allt är.
Hade jag läst min egen blogg hade jag nog tänkt typ: "Usch vilken jobbig människa som bara lyfter fram allt positivt hela tiden. Vad har han att dölja egentligen?"
Så! Idag har jag spånat på negativa saker med att leva paleolitiskt. Kan väl säga att det har gått sådär, men en sak kom jag ändå på.
Det är dyrt!

Bra. Nu har jag ett negativt argument som kan stärka upp mina annars så överpositiva inslag. Där skulle jag kunna nöja mig, men jag var tvungen att analysera även det argumentet och bryta ned det ordentligt.
Jag hade faktiskt trott att det skulle vara dyrare än vad det hittills har varit. Jag har trots allt bytt ut billig pasta och annat billigt degigt skräp mot färska fräscha råvaror. Lägg också till att vi nu strävar efter att köpa ekologiskt och kravmärkt så långt det går så borde man kunna tänka sig att utgifterna skjuter i höjden.
Visst är det mer kostsamt nu än tidigare, men i och med att jag nu inte slänger i mig typ 6-7 mål om dagen längre så har jag ju faktiskt skurit ned några kostnader där. Så släng in sötsug=0 i ekvationen och vi får ut att mat med högre kvalitet är möjligt att köpa.
Det absolut viktigaste argumentet jag kom på mot mitt eget negativa argument var att jag i det stora hela faktiskt betalar för välmående och hälsa.
Om det nu skulle råka vara så att jag håller mig frisk av den här livsstilen så är jag definitivt beredd att betala nån hundralapp mer varje månad. Det räcker ju egentligen att slippa nån enstaka karensdag på jobbet för att till och med tjäna på att äta paleo.
Skulle det dessutom vara så att jag slipper livsstilssjukdomar genom att faktiskt njuta av varenda tugga och varje rörelse så är det ju helt klart värt de extra pengarna.

Så, om du som läser detta är en hög chef på tv-shop (eller liknande, jag är inte så nogräknad) och är sugen på att sälja paleolivsstilen så ställer jag gärna upp som den där jobbiga killen med vittnesmålet.
Om jag kommer på något mer negativt så lovar jag att dela med mig, men till dess så får ni stå ut med min tokpositiva attityd.

Move well and have fun!
/P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar