PurePharma

torsdag 8 september 2011

So far

Well, well.
Nu har jag ju ändå kört rätt strikt paleo i snart tre veckor. Tänkte att jag skulle dela med mig lite kort om vad jag känner.
Övergången har faktiskt inte varit så svår som jag trodde att den skulle vara. Jag saknar inte bröd och pasta. Tvärtom funderar jag faktiskt på hur i hela världen jag har kunnat stoppa i mig jäst deg tidigare.
Den stora förändringen jag märkt av i min kropp är att jag inte har haft något som helst sötsug under den här tiden. Tidigare kom det suget flera gånger dagligen. Ni vet det där: "Jag bara måste ha nåt, NU!!" Helt borta! När jag blir hungrig nu, då är jag bara hungrig. Jag märker ingenting av blodsockerfallen.
När jag har ätit så blir jag heller inte proppmätt längre. Jag blir mätt och det räcker ganska långt. Efter en pastastinn måltid var jag ofta tvungen att sätta mig ned i soffan för att jag var helt däst. Nu är jag istället fylld av energi efteråt och känner för att göra saker.
Jag har också känt av att jag har lättare att fokusera på saker och hålla fokus under längre tid nu än vad jag haft tidigare och jag tycker mig också kunna se en del skillnad på min kropp.
Återstår dock att se vad som bara är slumpmässiga förändringar och vad som faktiskt beror på livsstilsförändringen. Ska bli spännande att se vad som händer fortsättningsvis också.

Kom tillbaka senare under dagen för ett inlägg om min syn på rehabilitering och funktionell träning.
Move well and have fun!
/P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar