PurePharma

söndag 4 september 2011

MovNat virgin, no more!

Körde idag mitt första MovNat-pass någonsin. Eller första och första.. Mycket av det man gör under träningen påminner väl mycket om de rörelser och sätt att ta sig fram på som man använde sig av när man var barn. Dagens pass blev ganska kort men desto intensivare, i brist på saker att klättra i så körde jag desto mer sprinter, ålande och hopp. Passet kändes väldigt rolig, och det är absolut något jag kommer göra igen även om det kanske inte direkt är något som jag skulle klassa som funktionell träning för mig som hockeyspelare.
Som min bror skrev så var passet jobbigt, men det var något som  man först kom underfund med när man väl kommit hem igen. Skulle tro att man under passet är så fokuserad på nya saker och rörelser att utföra att man inte hinner fundera så mycket på att man är ganska trött egentligen.

Håller just nu på att läsa boken "The Paleo Diet For Athletes", som är skriven av Loren Cordain tillsammans med Joe Friel. Även om jag bara än så länge läst ett par kapitel så tycker jag författarna har en hel del bra att säga. I början av boken så skriver de mycket om när man inte ska äta strikt Paleo, och det är i direkt samband med träning och tävling. Det tycker jag är lite intressant, kanske inte för mig personligen som hockeyspelare, men i långdistansidrotter tycker de att det kan finnas ett behov att t.ex. sportdrycker med kolhydrater i. Ska fortsätta och läsa boken och skriva en liten recension efteråt.

Imorgon börjar skolan med upprop. Känns riktigt bra och jag är otroligt motiverad för att börja studera igen! Kommer säkert bli jobbigt att nöta in all anatomi i början, men det ska nog gå bra. Nu ska jag och min sambo äta  fläskkotletter och grönsaker som grillas i detta nu. Efteråt kommer antagligen en del av mina 20% förbrukas på grillade bananer med choklad i, tillsammans med lite glass.

Move well and use your 20% wisely!

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar