PurePharma

tisdag 27 september 2011

Kost utan tillskott

Apropå mitt inlägg om ekonomi tidigare så kom jag på mer motargument.
Tidigare var jag kosttillskottsberoende. Gick jag upp för en trappa så var jag i tron att jag behövde en proteinshake efteråt. Jag lade åtskilliga hundralappar/månad på pulver och kapslar i olika former (lagliga substanser).
Idag funderar jag på varför. Med min nuvarande filosofi äter jag ju hellre någonting gott än att dricka en sörjig drink.
Måltidsersättningar och kosttillskott verkar idag ha blivit något som tycks rättfärdiga ett i övrigt osunt leverne. "Tar jag måltidsersättning till lunch så kan jag ju unna mig en pizza till middag..." Tyvärr har jag hört precis detta resonemang ett otal gånger. Personligen håller jag med Jonas Colting att måltidsersättning är ett av de fulaste ord som finns. Varför ersätta mat?

Personligen har jag klarat mig helt utan kosttillskott i ett halvår nu. Jag har inte direkt märkt av någon större skillnad heller. Mina muskler har inte förtvinat, jag har inte blivit seg och trött och jag har inte heller skadat mig.
Eller ok, nu ljög jag faktiskt. Jag äter fortfarande omega 3 tillskott. Det kommer jag fortsätta med, men det är mer för mitt allmänna välbefinnande än för muskeltillväxt som övriga pulver jag tog var menade för. Möjligt att jag inte behöver det heller, men då det mesta tyder på att omega 3 har stora hälsoeffekter så ser jag ingen anledning att sluta med just det.
Så här har ni ännu ett vittnesmål a la tv-shop att sålla till samlingen.
Nu ska jag ut och ta en promenad i solen!

Move well and enjoy the sun!
/P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar