PurePharma

onsdag 21 september 2011

Kettlebells och besök från Tanzania

Kettlebells har nog blivit mitt absoluta favorit träningsredskap på sista tiden. Det finns en hel drös med övningar som man kan utföra med den svarta, lilla kanonkulan och svetten brukar rinna på rätt bra när man väl satt igång.
IKSU har ett riktigt bra utbud av kettlebells och det brukar inte vara alltför många som använder de, i alla fall inte när jag är där, så det brukar bara vara att välja och vraka mellan de olika kulorna. Dagens pass bestod av en hel del KB-övningar, där jag framför allt riktade in mig på ryck och TGU(turkish get up).

Här kan ni se Steve Cotter förklara en variant av TGU(tro mig det finns en del olika TGU man kan köra), men det här är väl varianten ja oftast brukar köra.

En annan rolig händelse idag var att vi fick besök av två sjukgymnaster från Tanzania som berätta lite om deras arbete där nere. Det var riktigt intressant att höra och det verkar skilja en hel del från deras arbete och det arbete som svenska sjukgymnaster utför här. Däremot så berättade de att de tyvärr börjar se mer av de s.k. västerländska välfärdssjukdomarna i storstäderna i Tanzania.

Move well and save me Jebus!
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar