PurePharma

lördag 17 september 2011

Gårdagens 20%

Igår kväll hade vi samlats ett gäng i klassen för att köra en trevlig tacosmiddag. Tacos är något som jag vanligen äter då och då, men då äter ja inte bröd och nachos, plus att jag faktiskt nu på slutet börjat göra egen tacokrydda à la Mark Sisson. Men eftersom jag inte vill vara en sån där jobbig typ som sitter och petar i maten så har jag lovat mig själv att alltid äta det som serveras när jag blir bortbjuden på mat. På restaurang däremot brukar jag ställa lite krav och försöka få mina beställningar paleo-style.

Men igår käkade vi tacos alltså och jag åt några burritos(bröd) tills jag var helt proppmätt. Sedan serverades även en riktigt god kladdkaka till efterätt, så veckans 20% rök väl ganska snabbt där. Efter middagen hamnade jag i en ordentlig matkoma, vilket är något som jag inte upplevt sen jag började äta paleo i stort sett. Efter några trevliga timmar så gick jag hem, i god tro om att jag fortfarande var helt proppmätt. När jag kom hem så hände något konstigt. Jag fick riktiga cravings efter mat, och var då tvungen att äta ett riktigt kvällsmål. Något som jag inte gjort på riktigt länge. Vanligtvis när jag ätit tacos till middag så brukar jag inte ens kunna äta ett kvällsmål efter om jag så skulle vilja. Det var heller ingen skillnad på den portion jag åt igår och den jag brukar äta. Den var kanske snarare större igår tack vare brödet som jag då också åt.
Så det var ganska intressant att se att något som jag åt verkligen kunde trigga igång någon form av belöningssystem i min kropp som gjorde att jag bara ville ha mer att äta.

Idag känner jag inget sug som jag kände igår kväll tack och lov. Däremot kan det bli lite alkohol ikväll, antagligen i form av vin, så helt paleo blir det inte heller kanske även om alkohol kan drickas med måtta så kanske den där "måtta" inte dyker upp ikväll, får se.

Move well and have a glass of wine
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar