PurePharma

torsdag 8 september 2011

Jag är en nolla

Första veckan i skolan har renderat i en hel del plugg, men även lite trevliga nolle-aktiviteter, även om jag hoppas att det kommer mer av den senare av de två under nästa vecka.Vi har "fått"(fixat själva) fina outfits som vi ska ha på oss i skolan 3 veckor framåt. Den fina klädseln består utav ett snygg vitt ninjaband som berättar att vi är en nolla. Till det bär vi ett sönderklippt, vitt lakan som vi också kluddat ner med väsentlig information. Som inte det vore nog så ska vi också alltid ha med en kokosnöt som vi ska kunna visa upp på beställning. Olyckligtvis så tappade jag bort min första kvällen så jag är nu på jakt efter en ny. Det är inte så lätt som det låter då det tydligen inte är säsong för kokosnötter här i Umeå just nu.Vad det gäller skolan så är det mycket terminologi och anatomi som ska nötas in så här i början, och även om det kanske inte det mest upphetsande som vi kommer läsa under utbildningen så är det riktigt intressant och roligt att läsa om. Det utlåtandet kanske jag kommer ta tillbaka när det börjar bli dags för tenta men det får framtida Anton ta hand om.

Som Petter skrev om att han fått lättare för att fokusera under en längre tid efter att ha gått över till paleo kosten så är jag inte sen med att hålla med. Det känns som en otrolig skillnad nu och innan när man åt en massa tjafs.
Får också hålla med om att man blir hungrig när man är hungrig och i stort sett aldrig sötsugen. Sen behöver jag inte alls äta lika ofta nu heller, utan jag försöker att äta när min kropp säger att den är hungrig. Till exempel så äter jag frukost runt sju på morgonen, sedan väntar jag gärna fram till 12-13 på dagen innan jag äter nästa mål som oftast då är lunch. Innan jag åt paleo så hade jag aldrig klarat mig utan någon form av mellanmål mellan de två måltiderna. Ibland brukar jag även skjuta fram frukosten några timmar och bara då dricka en kopp kaffe när jag vaknar.

Idag fick jag och min klass prova på gympa som leddes av en av våra lärare på skolan. I vår utbildning så ingår det nämligen att vi ska planera och hålla ett gympa-pass. Passet idag gick i ett rasande tempo och det var inte alltid så lätt att hänga med i svängarna. Vet inte hur det ska sluta när man väl ska hålla i sitt eget pass men tiden lär ju utvisa.

Efter ha ätit några goda köttfärsbiffar med oliver och fetaost i, tillsammans med en sallad så är det dags för att återgå till plugget. Tänk bara om jag hade läst latin istället för spanska på gymnsiet vad lätt det hade gått då nu. Eller förresten, kollar jag på mina kunskaper i spanska så hade jag antagligen fått plugga lika mycket nu även om jag hade läst latin.

Move well and speak latin!
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar