PurePharma

lördag 24 september 2011

Första testet

Paleo klarade sig igenom första riktiga testet med bravur! Igår spelade jag första matchen sedan jag började äta paleo. Eller egentligen tredje. Jag spelade två matcher med Boden också men där var jag tvungen att äta annat än paleobaserad mat innan matcherna p.g.a. gemensamma luncher med laget. Så jag räknar matchen igår som första riktiga testet för paleokosten. Och som paleo klarade testet! Jag kände mig pigg, rapp och på bra humör genom hela matchen. Nu var det här i och för sig en tränngsmatch, och även en lägre serie än jag spelat tidigare=sämre tempo, men känslan i kroppen var ändå mycket bättre än tidigare säsonger. Nu kan man givetvis inte jämföra en massa säsonger med en, enda träningsmatch men jag tror paleo kommer leverera genomgående under hela säsongen och förhoppningsvis många framtida säsonger.

Matchen vann i alla fall med 4-2, trots typ skottövertag med 70-20 eller något liknande. Men det var bara en parentes för det är inte meningen att den här bloggen ska handla så mycket om hockey, även om det säkert kommer finnas inslag av sporten som har allt(skämt åsido) så ska bloggen handla mer om träning, hälsa m.m.

Nu ska vi sjukgymnastnollor spela brännboll med faddrar och fadderfaddrar. Ett perfekt tillfälle att få leka. Så jag ska bara släppa vinnarskallen inom mig och bara njuta av att få vara utomhus, umgås med massa vänner och bara ha kul! Hoppas ni får en lika rolig lördag som mig!

Move well and go out and play!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar