PurePharma

torsdag 1 september 2011

Flytt

För min del blev det en flytt till Umeå från Luleå för att jag fick en reservplats till sjukgymnastutbildningen här i Umeå. Jag har inte bestämt mig för hur jag ska göra med hockeyspelandet just nu, men det känns som att det kommer lösa sig snart. Vad det gäller de veckor jag har varit på is så har det känts otroligt bra med min kost då jag oftast känt mig pigg och full av energi på träningarna!

Just nu är jag inneboende hos en kompis, Viktor, som var snäll nog och släppa in mig i sitt hem så att jag slipper ligga ute på gatan på nätterna och frysa, tack för det! Roligt är också att han blivit lite intresserad av min paleokost och vi har väl hittills ätit paleo båda två. Han har mycket bra och kritiska frågor angående min kosthållning och jag försöker svara på de så bra som möjligt. Min syn är att man ska vara kritiskt till det mesta, men man måste även våga prova olika saker och det var väl så jag kom fram till att ändra min kost till paleo.


Vad det gäller min träning så har jag väl fått förlänga min barmarkssäsong nu några veckor, efter att ha varit på is ett par veckor uppe i Boden. Så igår skaffade jag ett medlemsskap på IKSU här i Umeå, och jag är otroligt nöjd med deras utbud! Det finns mycket skivstänger, vikter, kettlebells, hantlar, func.gym- och TRX-band, medicinbollar, free-motion maskiner och framför allt mycket plats att kunna utföra vettig träning på. Givetvis finns det ett överflöd av traditionella gymmaskiner också som många nyttjar flitigt, men det är ju bara bra för mig som får mer plats att kunna utföra min egen träning på. Det blir ett nytt besök där senare idag där jag tänkte inrikta mig lite kettlebell- och hantelträning.

Såg även att min bror lagt upp ett inlägg om MovNat-träning. Såg klippet och det ser faktiskt riktigt roligt ut måste jag säga. Får se om man vågar ge sig på ett sådant pass i helgen kanske. Så jag tänkte härmed varna alla Umeå-bor, ifall ni ser en två meter lång kille springa runt i skog och natur och bete sig som om han hade tappat allt vad förstånd heter, så kanske det bara är jag som försöker mig på något helt nytt(för mig) i träningsväg.

Move well and then lift heavy weights!

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar