PurePharma

fredag 19 augusti 2011

Träningsvärk!

Som rubriken lyder så har jag dragit på mig en hel del träningsvärk efter den första veckan med isträning. Däremot så har jag inte fått den av själva hockeyträningen, utan vi har kört ett par riktigt "roliga" fyspass med fler hopp än vad jag kan räkna till. Så jag skyller min värk på hoppen istället. Ispassen har känts ganska bra, även om det är lite stelt och kantigt så här i början så börjar man väl hitta tillbaka till den känsla man hade i slutet av förra säsongen, även om det antagligen kommer ta bra många veckor till innan man riktigt är där.

Det här är alltså första hockeysäsongen med min nya kost, och det jag kan säga efter endast en vecka är att det känns väldigt bra. Det är givetvis jobbigt första veckan när man är på is, men jag känner ändå att jag har mer energi nu än tidigare år vid samma tidpunkt. Sen kan givetvis sättet jag har tränat på i sommar också ha bidragit till bättre energi på isen. Från början trodde jag att jag kanske skulle behöva lägga till en aning mer kolhydrater i kosten nu när jag började träna på is, men jag har inte behövt göra några förändringar i kosten överhuvud taget än så länge. Imorgon spelar vi första träningsmatchen och det ska givetvis bli intressant att se vart vi som lag står i dagsläget.

För att motverka min träningsvärk har jag kört en hel del mobiliseringsträning och även tagit en hel del promenader och kortare joggingturer för att få benen att kännas lite bättre, och det har gett en hel del positiva resultat. Om ett par timmar blir det avfärd mot dagens träning, tills dess ska jag försöka få mina ben att kännas lite lättare.

Move well and mobilize your body!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar