PurePharma

söndag 7 augusti 2011

Presentation

Tänkte köra en liten presentation av mig själv då. Jag heter Anton och är en 22-årig kille som precis ska börja studera till sjukgymnast. Jag spelar även ishockey, som jag har gjort sen jag var liten grabb. Förutom mig själv och min storebror Petter, som jag driver den här bloggen med, så består min familj av mamma, pappa(som också är sjukgymnast), och lillebror Jonatan.

Idrott och hälsa har alltid varit ett av mina största intressen, och det har en stor plats i mitt liv. Genom årens lopp så har jag alltid fått lära mig att äta stora lass med pasta och en hel del bröd för att orka träna hårt. Eftersom informationen ofta kommit från människor med utbildning inom hälsa och kost så har man givetvis sugit åt sig av all deras så kallade "kunskap". Så utan att veta bättre har man smällt i sig pasta, sportdryck, bröd och andra sockerstinna produkter under många år i tron om att man skulle prestera bättre. Tyvärr blev nog reultat ofta allt annat än lyckat.

För några månader sen började jag fundera lite på hur vi människor egentligen är ämnade för att äta. Jag började läsa på en hel del, jag läste bl.a. "Matrevolutionen" som är skriven av Andreas Eenfeldt, a.k.a. kostdoktorn. Jag gillade boken, även om den framför allt kanske är riktad till överviktiga och diabetiker, så fick den mig att tänka efter lite. Så  jag började forska lite mer i ämnet och läste en hel del material om stenålderskost eller som många kallar det, paleo, och till slut kom jag fram till att det bästa sättet att se om den kosten funkar är att testa att äta sån kost helt enkelt. Idag kan jag säga att jag är otroligt glad över att jag tog beslutet att testa. Jag mår idag otroligt mycket bättre än innan jag började med den här kosten och jag känner mig oftast pigg och full av energi!

Nu är det dags att sova för att orka med morgondagen, som kommer innebära en hel del packande och tvättande inför min flytt på onsdag.

Move well and good night!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar